français
Nederlands
over ons
 

Over NICHE

Over NICHE

Over NICHE

NICHE is een beurs waar een selectie van het topsegment van de niche merken zich presenteren aan de Belgische, Luxemburgse en Nederlandse opticiens. ‘Sfeervol, een juiste mix aan merken, goed georganiseerd’ zijn veelgehoorde lovende reacties na de eerste vier NICHE beurzen.
In september 2018 vindt al weer de vijfde editie plaats met wederom een selectie van bijzondere niche collecties die er op dit moment toe doen, voor opticiens die onderscheidend willen zijn. Om NICHE onderscheidend en origineel te houden wordt  NICHE eenmaal per jaar georganiseerd. Voor deze vijfde editie is gekozen voor het centraal gelegen Brussels Expo, op dezelfde lokatie als de Optical Kick Off.

Uitgangspunten:

- Professionele beurs op een originele locatie
- Kostendekkend, geen winstbelang.
- Goede catering
- Merken die niche zijn
- Niche is:  ‘anders dan anders’, ‘exclusief’ , ’ambachtelijk’,  ‘origineel’,  ‘onderscheidend’

NICHE organization:

Magali Somers – Magali Occhiali & Style22 (owner & sales)
Marion de Pater – Style22 & Optibytes & OptiClip (marketing)
Hans Zwijsen – Style22 & OptiBytes & OptiClip (owner & sales)

Eerste editie – 18-01-2015 – Lamot in Mechelen:

32 exposanten van wereldniveau. Ongeveer 900 geregistreerde bezoekers. 70% Vlamingen, 17,5% Wallonië, 10% Nederland, 2,5% overige.

Tweede editie – 30-08-2015 – Tour & Taxis in Brussel:
48 exposanten van wereldniveau, 13 designers & 220 bezoekers bij de eerste Meet & Greet, originele opstelling beursvloer.


Derde editie 22-05-2016 Tour & Taxis Brussels:
First NICHE BY NIGHT 21-05-2017: brand awareness, walking dinner & dancing. INSPIRATIONAL TOPICS : ict & interior advice.

Vierde editie 03-09-2017 Paleis 10 Brussels Expo:
Combinatie met Optical Kick Off, groot en divers aanbod wereldmerken, perfecte lokatie, wederom goede catering en een vrolijke sfeer.