français
Nederlands
over ons
 

Over NICHE

Over NICHE

Over NICHE

NICHE is een beurs waar een selectie van het topsegment van de niche merken zich presenteren aan de Belgische, Luxemburgse en Nederlandse opticiens. ‘Sfeervol, een juiste mix aan merken, goed georganiseerd’ waren enkele lovende reacties na de twee drie NICHE beurzen in 2015 en 2016.
In september 2017 vindt de vierde editie plaats met wederom een selectie van bijzondere niche collecties die er op dit moment toe doen, voor opticiens die onderscheidend willen zijn. Om NICHE onderscheidend en origineel te houden wordt  NICHE eenmaal per jaar georganiseerd. Voor deze vierde editie is gekozen voor het centraal gelegen Brussels Expo.

Uitgangspunten:

- Professionele beurs op een originele locatie
- Kostendekkend, geen winstbelang.
- Goede catering
- Merken die niche zijn
- Niche is:  ‘anders dan anders’, ‘exclusief’ , ’ambachtelijk’,  ‘origineel’,  ‘onderscheidend’

NICHE organization:

Magali Somers – Magali Occhiali & Style22 (owner & sales)
Marion de Pater – Style22 & Optibytes & OptiClip (marketing)
Hans Zwijsen – Style22 & OptiBytes & OptiClip (owner & sales)

Eerste editie – 18-01-2015 – Lamot in Mechelen:

32 exposanten van wereldniveau. Ongeveer 900 geregistreerde bezoekers. 70% Vlamingen, 17,5% Wallonië, 10% Nederland, 2,5% overige.

Tweede editie – 30-08-2015 – Tour & Taxis in Brussel:
48 exposanten van wereldniveau, 13 designers & 220 bezoekers bij de eerste Meet & Greet, originele opstelling beursvloer.


Derde editie 22-05-2016 Tour & Taxis Brussels:
First NICHE BY NIGHT 21-05-2017: brand awareness, walking dinner & dancing. INSPIRATIONAL TOPICS : ict & interior advice.